25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Odmiennie niż w szekspirowskim oryginale całość akcji dramatu w adaptacji Krzysztofa Kopki dzieje się podczas rejsu na Wyspy Szczęśliwe na efektownie wykreowanym (Małgorzata Bulanda) żaglowcu „Speranza” (Nadzieja), którym dowodzi tytułowy bohater. Wśród skazanych na siebie towarzyszy podróży, w klaustrofobicznej sytuacji zamknięcia i izolacji, wszystkie emocje wybuchają ze zdwojoną siłą. Ślepe pożądanie sprawia, że załogę statku zaczyna trawić szaleństwo.
- W tej zamkniętej, odizolowanej przestrzeni jej uczestnicy są skazani wyłącznie na siebie. Towarzyszy im podniecenie, strach, pijaństwo, zanik dyscypliny, bójki. W efekcie emocje bohaterów ulegają niezwykłej intensyfikacji. Próbujemy pokazać na scenie, co kieruje człowiekiem, nie światem, nie historią – objaśniał reżyser Jacek Głomb.
Spektakl zrealizowany został z myślą o Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Lit Moon World Shakespeare Festival w Santa Barbara. W ramach trzytygodniowego tournee po Ameryce jesienią 2006 roku grany był także w Los Angeles i Chicago. Wcześniej jednak i przedpremierowo uczestniczył w X Festiwalu Szekspirowskim w Gdyni, z którego przywiózł dwie nagrody. Otrzymali je Jacek Głomb za reżyserię oraz Ewa Galusińska odtwarzająca rolę żony tytułowego bohatera.
Ted Mills, Santa Barbara News-Press: Dzięki zespołowemu i wyczerpującemu wysiłkowi aktorów akcja sztuki jest żywa, a klaustrofobiczna atmosfera sprawia, że ten „Otello” jest niepodobny do żadnego innego.
Jacek Sieradzki, Przekrój: Mamy efektowne, zwarte sceny z podróży: zwijanie żagli, ciszę morską, pokładowe bójki i popijawy, obściski z markietankami. Nie ma w tym psychologicznej głębi ani ozdobnej szekspirowskiej retoryki. Została nieco szantowa – choć szlachetna! – opowieść o takim, co kochał i zabił z zazdrości; kolejna z legnickich prostych historii.