25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Sylwetkę i dorobek Małgorzaty Bulandy zaprezentowano w rozdziale poświęconym powojennej polskiej scenografii teatralnej ("Transformations of forms. Polish scenography after 1945"), którego autorką jest Dominika Łarionow, kulturoznawca ze specjalnością teatrologii z Uniwersytetu Łódzkiego, badaczka kontekstów sztuk: teatru i plastyki, rozumianej jako scenografia, instalacja, environment, rzeźba w przestrzeni etc. Ważnym dla niej obszarem badawczym są analizy przemian współczesnej scenografii, jak również wpływu awangard XX wieku na artystów pracujących w przestrzeni teatralnej. Jest ona również autorem obszernego hasła na temat historii scenografii dla polskiej wersji Encyklopedii Britannica.
Poniżej fragment poświęcony legnickiej scenografce i kostiumolożce (tłumaczenie i przypisy - @KT):
Małgorzata Bulanda-Głomb (ur. 1964) poszła o krok dalej niż Łagowska (wielokrotnie nagradzana i współpracująca z wieloma scenami polska scenografka Justyna Łagowska - @KT) w przedstawieniu „Made in Poland” Przemysława Wojcieszka w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy w 2004 roku w reżyserii samego autora. Spektakl, którego akcja rozgrywa się na osiedlu mieszkaniowym wśród betonowych bloków wybudowanych w latach 70. XX wieku, odbywał się w środku rzeczywistego osiedla, zarówno przed budynkiem, jak i w jego wnętrzu. Spektakl opowiada historie ludzi w dobie przemian społecznych. Podobnie jak w przypadku „H” (mowa o zrealizowanym w Stoczni Gdańskiej spektaklu Jana Klaty inspirowanym "Hamletem" - @KT), widzom przydzielono miejsca poza teatrem, w przestrzeni nierozerwalnie związanej z historią społeczną ostatnich dziesięcioleci. Bulanda nie wprowadziła żadnych istotnych zmian w istniejącej strukturze; dodała tylko garść niezbędnych rekwizytów. Jej celem było, aby historia była jak najbardziej realna. Projektantka często współpracuje z reżyserem Jackiem Głombem (ur. 1964), szefem teatru w Legnicy, który również od połowy lat 90. poszukuje dla swoich spektakli niezwykłych przestrzeni naznaczonych historią. Jednym z najbardziej znanych projektów tego zespołu była adaptacja sceniczna „Złego” na podstawie powieści Leopolda Tyrmanda, wystawiona w dawnej niemieckiej fabryce amunicji w Legnicy w 1996 roku. Przestronne wnętrze umożliwiło Bulandzie wykorzystanie prawdziwych samochodów z lat 50., z czasów, w których toczy się historia. Samochody pędziły przez dawną halę fabryczną, ku wielkiej uciesze publiczności.