25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
W duńskich i północnoniemieckich wierzeniach i opowieściach ludowych, z których czerpał Goethe pisząc swoją balladę, król olch (elfów) jest zapowiedzią śmierci, zobaczyć go mogą jedynie osoby umierające. Ojciec z synem wracali przez las do domu. W pewnej chwili chłopiec informuje ojca, że widzi postać w koronie i długim płaszczu, która namawia go, by zboczył z drogi. Po chwili dostrzega także wśród drzew wabiące go tańcem panny. Ojciec uspokaja chłopca, że to tylko złudzenia i przywidzenia. Zaczyna się jednak niepokoić, nie rozumie co dzieje się z majaczącym synem, który traci przytomność, a później umiera.
Dla literaturoznawców to klasyczna opowieść, w której postać romantyczna (syn) zderza się z oświeceniowym racjonalizmem (ojciec), świat wierzeń i fantazji, z tym co racjonalne i zbadane. – W naszej propozycji scenicznej nie będziemy jednak odtwarzać fabuły ballady Goethego. Dla nas będzie ona tylko punktem wyjścia do opowieści o zmaganiu się ojca z sytuacją utraty dziecka. Mityczny król olch będzie dla nas personifikacją smutku, magią będą zaś zachowania i obrzędy, którym poddaje się człowiek cierpiący stratę, odwołując się do religii lub psychoterapeutów. Proponujemy rodzaj dyskursu z romantycznym poetą z perspektywy człowieka początku XXI wieku – objaśnia Bartosz Bulanda.
W legnickiej inscenizacji “Króla Olch” nacisk położony zostanie na motyw przezwyciężania męskiej żałoby. Widzowie staną się świadkami rytuału, który ma przynieść powodzenie w magicznym odczarowaniu rzeczywistości naznaczonej śmiercią. Całość zdarzenia scenicznego realizowanego w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich przygotowali Magda Kupryjanowicz (tekst) i Tomasz Węgorzewski (reżyseria). Oprawę muzyczną spektaklu opracował Krzysztof Pawlik.
Skąd jednak pomysł, by zaangażować do przedstawienia jedenastolatka po rocznych zajęciach w legnickim Klubie Gońca Teatralnego? – Zauważyłem, że Kuba ma wyjątkową łatwość improwizacji. Chodziło także o to, by na scenie współistnieć z partnerem o naturalnej, wynikającej z wieku, świeżości i spontaniczności. Najważniejsze są dla nas działania sceniczne ukazujące różne relacje ojcowsko-synowskie – mówi Bulanda.
Efekty tego eksperymentu scenicznego obejrzeć będzie można w środę 22 maja o godz. 19.00 na dużej Scenie Gadzickiego. Bezpłatne wejściówki na przedstawienie rozprowadza kasa biletowa legnickiego teatru.