Nagrodę za nieoczywiste piękno postaci Salomei w „Śnie srebrnym Salomei” otrzymała Magdalena Biegańska. Nagrodę za reżyserskie „wydobycie przenikliwego dramatyzmu, o nieprzemijającej – niestety – aktualności” ze „Snu srebrnego Salomei” otrzymał Piotr Cieplak. Nagrodę za poruszającą i dotkliwą w swej powściągliwości środków aktorskich rolę Semenki w „Śnie srebrnym Salomei” otrzymał Mateusz Krzyk.
W ramach 61. Rzeszowskich Spotkań Teatralnych widzowie obejrzeli siedem spektakli konkursowych na podstawie dzieł mistrzów literatury polskiej i światowej. Publiczność oklaskiwała na deskach Teatru im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie nowe interpretacje tekstów Juliusza Słowackiego, Williama Shakespeare’a, Aldousa Huxleya, Arthura Millera i Sławomira Mrożka.
Przypomnijmy, że „Sen srebrny Salomei” Juliusza Słowackiego w reżyserii Piotra Cieplaka i adaptacji Roberta Urbańskiego oraz zespołu z Teatru Modrzejewskiej w Legnicy okazał się jednym z dwóch najlepszych spektakli 2022 roku podczas 47 Opolskich Konfrontacji Teatralnych „Klasyka Żywa”. Nagrodzeni zostali także aktorzy legnickiego teatru.
„Sen srebrny Salomei” to dramat, dla którego kanwą jest sytuacja na Ukrainie po konfederacji barskiej. Traktuje o rzezi ukraińskiej na Polakach, polskiej szlachcie i duchowieństwie. To także opowieść o nieszczęśliwej miłości Salomei i Leona, której przeciwny jest ojciec młodego zakochanego człowieka. Premiera miała miejsce rok temu.