Inne cenne rzeźby z tego okresu to marmurowe Popiersie Carla Friedricha von Wylich und Lottum (od 1836 roku właściciela wrocławskiej Leśnicy) dłuta Carla Friedricha Wichmanna oraz popiersie wrocławskiego radcy handlowego i bankiera Francka autorstwa Emila Wolfa.
Warto zwrócić uwagę również na wczesnoklasycystyczne dzieło francuskiego rzeźbiarza Michela Victora Aciera - płytę przedstawiającą śmierć marszałka Schwerina w bitwie pod Pragą z jego nagrobka w Borowej Oleśnickiej.
Licznie reprezentowane są na wystawie dzieła nurtu neobarokowego w rzeźbie włoskiej i francuskiej. Do najcenniejszych należy popiersie Joanny D'Arc Francois Raoula Larche'a i figura dziecka Aleksandro Rugi.
Bardzo ważne miejsce w kolekcji wrocławskiej zajmują dzieła prekursorów nowoczesnej rzeźby niemieckiej , przede wszystkim prace Ernsta Barlacha (Flecista) czy Ernsta Segersa (Głowa chłopca).
Na wystawie sporo miejsca poświęcono artystom związanym z Wrocławiem, przede wszystkim Theodorowi von Gosenovi (Portret Ludwiga Noacka, Aretuza, Sprawiedliwości Bogactwo), który przez wiele lat związany był z miejscową Akademią Sztuk Pięknych, ale takze Christianowi Behrensowi (Ernest II na koniu) i Paulowi Schulzowi (Akt męski, Portret matki).
Wystawie towarzyszy katalog opracowany przez dr Romualda Nowaka, w pięknej szacie graficznej, obejmujący wszystkie dzieła prezentowane na wystawie.
Wernisaż 23 wrześnai godzina 17:00.