Szanowny czytelniku

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.

Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności



ZGADZAM SIĘ
Marcowy repertuar Teatru im. Heleny Modrzejewskiej
Autor: LS(lca.pl) - 2020-03-02 10:24:10
Prezentujemy repertuar Teatru im. Heleny Modrzejewskiej na marzec 2020 roku.
Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama

Fanny i Aleksander - Foto: WO(lca.pl)
FANNY I ALEKSANDER - Ingmar Bergman, przekład: Zygmunt Łanowski, reżyseria: Łukasz Kos, scenografia i światło: Paweł Walicki, kostiumy: Barbara Sikorska-Bouffał, muzyka: Dominik Strycharski, wideo: Kamil Walesiak, konsultacje dramaturgiczne: Hubert Sulima, asystent kostiumografa: Aleksandra Komarzeniec-Piss, występują: Magda Biegańska, Katarzyna Dworak, Gabriela Fabian, Ewa Galusińska, Joanna Gonschorek, Aleksandra Listwan, Zuza Motorniuk, Małgorzata Patryn, Anita Poddębniak, Magda Skiba, Małgorzata Urbańska, Bartosz Bulanda, Rafał Cieluch, Bogdan Grzeszczak, Robert Gulaczyk, Mateusz Krzyk, Paweł Palcat, Paweł Wolak oraz gościnnie Łukasz Kos, inspicjent/sufler: Mariusz Sikorski, (premiera: 22 lutego 2020), Scena im. Ludwika Gadzickiego, spektakle 1 marca, niedziela, godz. 19.00, 28 i 29 marca o godz. 18.00, 31 marca o godz. 11.00.

Każdy z nas pamięta swoją pierwszą wizytę w teatrze, tę jedyną w swoim rodzaju chwilę, kiedy gasną światła, unosi się kurtyna i świat na zewnątrz przestaje istnieć. Dla niektórych ludzi urok tej chwili nigdy nie wygasa. Zostają oni w teatrze na zawsze, odnajdując tu coś więcej niż rozrywkę czy pracę zarobkową – sens życia, tajemnicę piękna, klucz do rzeczywistości. „Świat jest teatrem” – jak pisał dramaturg wszech czasów William Szekspir.

Fanny i Aleksander to opowieść, w której teatr jest jednym z najważniejszych bohaterów. Historia rodzeństwa, które po śmierci ojca dostaje się pod opiekę zimnego, fanatycznego pastora, łączy w sobie atmosferę baśni i sagi rodzinnej, horroru i komedii. Od scen pełnych domowego ciepła przechodzi się do dramatycznych konfliktów, ukazując świat z perspektywy najbardziej wrażliwego obserwatora – dorastającego dziecka. Wszystkie sfery i znaczenia tego dzieła spaja metafora sceny. Bohaterowie Fanny i Aleksandra pracują w teatrze, bawią się w teatr, postrzegają świat jako teatr. Jest on dla nich naturalnym środowiskiem, azylem, miejscem, w którym wszystko, co dobre, jest możliwe, a wszystko, co złe, zostaje za progiem. Dlatego piękne wnętrze naszego teatru staje się fascynującą scenografią spektaklu. Akcja rozgrywa się w jego tajemniczych, niewidocznych na co dzień zakamarkach, które widzowie mogą obejrzeć dzięki projekcjom na żywo.

Zarówno Legnica, która przecież nie jest metropolią, ale tęskni za swoją barwną przeszłością, jej piękny w swoim klasycznym dla epoki stylu i wystroju teatr oraz zespół aktorski, który przed pięciu laty poznałem, wydały mi się idealnym miejscem dla realizacji tej bardzo teatralnej opowieści sięgającej do źródeł dzieciństwa, w którym mieszają się realia i fantazje. Do przywołania świata, w którym prawda i kłamstwo znaczą coś innego niż w dorosłym życiu.

To także moja tęsknota za teatrem, który jest przeszłością, marzeniem, azylem i przestrzenią wolności, który prowokuje do pytania, na ile bycie artystą jest zmaganiem się z otaczającą rzeczywistością, a na ile ucieczką przed nią w świat sztuki.
Łukasz Kos

Scena Gadzickiego, bilety 45 i 30 zł

Jan Cornelius - Foto: http://romanianspring.com/
SPOTKANIE AUTORSKIE – JAN CORNELIUS - promocja książki Jana Corneliusa „Ja, Drakula i John Lennon”, przekład z języka rumuńskiego: Radosława Janowska-Lascar, 5 marca, czwartek, godz. 18.00/

Książka o przewrotnym tytule Ja, Drakula i John Lennon to zbiór mikrofelietonów Jana Corneliusa (ur. 1950), Niemca z rumuńskiego Banatu, który w wieku dwudziestu siedmiu lat zdecydował się na ucieczkę z Rumunii rządzonej wtedy przez obłędnego dyktatora Nicolae Ceaușescu. Myliłby się jednak ten, kto sądzi, że książka Corneliusa to świadectwo tragiczne. Przeciwnie. Mimo zdecydowanie mało komfortowej sytuacji życiowej, autor to człowiek o rzadko spotykanym poczuciu humoru oraz dystansu do świata i do siebie. Chłoniemy z uśmiechem na ustach jego sarkastyczno-komiczne opisy zdarzeń mniejszych i większych z dzieciństwa i młodości, które spędził w karpackiej odmianie socjalistycznego raju, oraz z okresu po ucieczce z Rumunii, kiedy to, wybierając wolność i osiedlając się w Düsseldorfie, musiał niejednokrotnie zmierzyć się z postrzeganiem go jako obywatela drugiej kategorii. Pod maską śmieszka i wesołka kryje się wrażliwy albo nawet nadwrażliwy człowiek, któremu los spłatał figla związanego z miejscem urodzenia zbyt ciasnym jak na jego wybujałą osobowość.

Art Cafe Modjeska, wstęp wolny.

Dzielni chłopcy - Foto: WO(lca.pl)
DZIELNI CHŁOPCY - Magda Drab, reżyseria: Magda Drab, scenografia: Izabela Stronias, muzyka: Amadeusz Naczyński, występują: Magda Drab, Małgorzata Patryn, Anita Poddębniak, Magda Skiba, Bartosz Bulanda, Rafał Cieluch, Bogdan Grzeszczak, Robert Gulaczyk, Mateusz Krzyk, Albert Pyśk, Mariusz Sikorski, (premiera: 9 września 2018), Scena Gadzickiego, spektakle 5 i 6 marca, 7 i 8 marca, sobota i niedziela, godzina 19.00.

Dostaliśmy to, do czego scena w Legnicy zdążyła nas przyzwyczaić: bardzo efektowną opowieść. Wartką, dynamiczną, wciągającą, z wyraziście rysowanymi rolami. […] Dzielni chłopcy w Teatrze im. Modrzejewskiej w Legnicy są - w ramach przyjętych założeń - bardzo porządną, mocną i skuteczną scenicznie opowieścią o znaczącej grupie społecznej w naszym kraju. Widowiskiem najzupełniej na miejscu w instytucjonalnym teatrze. A do czepialstwa typu: prosimy o więcej, uprawnia mnie sama - niesłychanie wysoka tak niedługo po debiucie - pozycja zawodowa Magdaleny Drab, aktorki, reżyserki i pisarki działającej jedną nogą w teatrze offowym, drugą - w instytucjonalnym i odnoszącej na obu polach imponujące sukcesy.
Jacek Sieradzki, e-teatr.pl

Scena Gadzickiego, bilety 35 i 30 zł.

Baśń o pięknej Parysadzie i o ptaku Bulbulezarze - Foto: LS(lca.pl)
BAŚŃ O PIĘKNEJ PARYSADZIE I O PTAKU BULBULEZARZE - Bolesław Leśmian, adaptacja i reżyseria: Bartosz Turzyński, ilustracje i animacje: Mariusz Wolański, kostiumy: Małgorzata Bulanda, muzyka: Lautari, choreografia: Katarzyna Kostrzewa, występują: Gabriela Fabian, Ewa Galusińska, Małgorzata Patryn, Anita Poddębniak, Magda Skiba, Małgorzata Urbańska, Bartosz Bulanda, Mateusz Krzyk, Robert Gulaczyk, inspicjent/sufler: Mariusz Sikorski, (premiera 3 marca 2018 r.), spektakle 11, 12, 13, 25 i 26 marca, środa, czwartek, piątek, środa, czwartek, godzina 11.00.

Ta jedna z Klechd sezamowych Bolesława Leśmiana, opartych na Księdze tysiąca i jednej nocy, łączy tajemniczą atmosferę Orientu z nieposkromioną wyobraźnią wielkiego polskiego poety. Bohaterką opowieści jest rozkapryszona księżniczka, która dla błahej zachcianki wyprawia braci w nadzwyczaj niebezpieczną podróż. Kiedy jednak ulegają złym mocom i zostają obróceni w kamień, w Parysadzie budzi się odwaga i gotowość do poświęceń: rusza na ratunek, nie zważając na jakiekolwiek przeszkody. Czy zdoła ocalić ukochanych braci i dowiedzieć się, co tak naprawdę jest w życiu ważne?

Scena Gadzickiego, bilety 30 i 25 zł.

WIECZÓR SPEKTAKLI TAŃCA -WCZORAJSZE JUTRA - 15 marca, niedziela, godzina 19.00

„Czy filozof może mówić o tańcu?” - scenariusz, reżyseria, choreografia, wykonanie: Witold Jurewicz i Juliusz Grzybowski.

O tańcu mówi się wiele, może czasami zbyt wiele. Aby o nim mówić w sposób właściwy, trzeba się od niego oddzielić, poczekać, aż skończy się przedstawienie. No bo kto widział, aby w trakcie spektaklu rozmawiać? Podejmiemy próbę, w której nie tylko mowa będzie o tańcu, ale i taniec będzie o mowie. Będzie to przedstawienie, w którym filozof i tancerz wystąpią na równych prawach, w tym samym miejscu i czasie.

Juliusz Grzybowski - doktor filozofii, pracownik UAM w Poznaniu (Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu) oraz Akademii Muzycznej w Łodzi (Wydział Muzyczno-Aktorski, kierunek: Choreografia i Techniki Taneczne). Były tancerz Teatru Tańca Alter. Zajmuje się ostatnio głównie filozofią tańca, wolnością oraz niezmiennie Heleną Trojańską. Autor ponad czterdziestu artykułów naukowych. W 2012 roku współpracował z zespołem Pracownia Fizyczna przy choreografii spektaklu Fajdros, od 2011 roku wspólnie z W. Jurewiczem poszukuje punktów stycznych tańca i filozofii. Ma za sobą nieśmiałe próby literackie, jest posiadaczem brązowego pasa (3 kyu) w karate shotokan.

Witold Jurewicz – choreograf, reżyser, performer, wykładowca Akademii Muzycznej w Łodzi. Założyciel, dyrektor artystyczny i choreograf Teatru Tańca Alter. W latach 1992-2008 dyrektor artystyczny festiwalu Międzynarodowe Prezentacje Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu. Autor programu nauczania tańca współczesnego i teorii ruchu, prowadzi kursy i warsztaty w całej Polsce i za granicą. Na scenach całej Polski stworzył ponad sto spektakli z takimi reżyserami, jak m.in. Giovanny Castellanos, Gabriel Gietzky, Paweł Kamza, Rafał Matusz, Lech Raczak, Agata Duda-Gracz, Maciej Sobociński, Jacek Głomb. Jest laureatem nagród m.in za choreografię do spektaklu Car Samozwaniec, czyli polskie na Moskwie gody (reż. J. Głomb, 2015) w I Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”.

Przy Przy, Hedonistyczna uprzykrzona teoria przyjemności - koncepcja, reżyseria i choreografia: Anna Piotrowska, kreacja i wykonanie: Joanna, Chitruszko, Anna Piotrowska, muzyka i światło: Michał Mackiewicz, szept: Łukasz Pawłowski, tekst: Anna Piotrowska i Łukasz Pawłowski.

Twórcy przyglądają się doktrynie hedonizmu, głoszonej przez greckiego filozofa Arystypa z Cyreny, czyli odkrywaniem przestrzeni pomiędzy przyjemnością a przykrością. Czy są to dwa odległe brzegi tego samego oceanu istnienia? Czy może dwie bliskie sobie kałuże (głębokie jak nasze pragnienia), w które można wdepnąć jednocześnie? Człowiek porusza się nieustannie pomiędzy przyjemnością a przykrością; spektakl jest badaniem tych dwóch stanów, a zwłaszcza tego, co się między nimi może wydarzyć.

Anna Piotrowska – choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca „eferte”, założycielka „mufmi” w Warszawie (1995). Stworzyła ponad 110 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2014 roku kieruje zespołem Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu Rozbark. Laureatka nagród i stypendiów w Polsce i za granicą, uczestniczka festiwali, jurorka, inicjatorka programów edukacyjno-kulturalnych.

Joanna Chitruszko – pedagog, tancerka, performerka, producentka, kuratorka, instruktor tańca współczesnego, dyrektor Festiwalu Kalejdoskop (od 2007 roku) oraz Hip Hop Groove Festiwal (2008-2009) i FreeMind Festiwal (2010-2013). Laureatka licznych nagród.

Michał Mackiewicz - artysta działający w obszarach współczesnego malarstwa, designu, grafiki, scenografii, abstrakcyjnych form przestrzennych, technik oświetleniowych i eksperymentalnej muzyki elektronicznej. Autor muzyki do kilkunastu spektakli, głównie w Bytomskim Teatrze Tańca i Ruchu Rozbark.

Łukasz Pawłowski – aktor Teatru Polskiego w Poznaniu (2002-2009), dramatopisarz, scenarzysta, twórca teledysków. Zrealizował autorskie spektakle, m.in. S_P_O_N_A_D (2008) na 29. PPA (Nurt Off), Safari Zebra (2012) we Wrocławskim Teatrze Współczesnym, Laureat nagród aktorskich i dramatopisarskich.

Scena Gadzickiego, bilety 35 i 30 zł. Organizator Fundacja Rozwoju Tańca EFERTE/Teatr Modrzejewskiej w Legnicy.

Portret Polaka po szkodzie - kabaret - Foto: Karol Budrewicz
PORTRET POLAKA PO SZKODZIE - Kabaret Aktorów Teatru Modrzejewskiej „Piękna Helena”, opieka reżyserska: Marcin Kęszycki, aranżacje: Łukasz Matuszyk, muzycy: Andrzej Janiga (fortepian), Maciej Błach (puzon), występują: Katarzyna Dworak, Gabriela Fabian, Ewa Galusińska, Zuza Motorniuk, Małgorzata Patryn, Magda Skiba, Małgorzata Urbańska, Bartosz Bulanda, Rafał Cieluch, Bogdan Grzeszczak, Robert Gulaczyk, Mateusz Krzyk, Paweł Palcat, Paweł Wolak, inspicjent/sufler: Mariusz Sikorski, (premiera: 20 stycznia 2019), 14 marca, sobota, godzina 19.00.

Portret zbiorowy współczesnego Polaka, nakreślony w mniej znanych wierszach Jacka Kaczmarskiego, wybranych z jego bogatego, liczącego ponad pół tysiąca utworów dorobku. Kaczmarski okazuje się w nich błyskotliwym, niebanalnym diagnostą ludzkich słabości i polskich zawirowań historycznych, obyczajowych i światopoglądowych, pisarzem – o czym wie niewielu – niezwykle dowcipnym, którego twórcza osobowość jest o wiele bogatsza i bardziej wielowątkowa niż pokutujący stereotyp „barda Solidarności”.

„Myślałem zawsze, że to twórczość w sam raz na podniosłe szkolne akademie z okazji rocznic narodowych klęsk, ale nie na rozrywkowy wieczór w kawiarni. Myliłem się. Dzięki aktorskiej interpretacji i dowcipnym, zaskakującym aranżom Łukasza Matuszyka (na pianino, akordeon, puzon) utwory Kaczmarskiego nabrały kabaretowej lekkości. […]„Piękna Helena” mogła zrobić Kaczmarskiego „po bożemu”. Wolała go jednak ściągnąć z piedestału, odbrązowić, zaryzykować nawet profanację po to, by ludzie znów zaczęli uważnie słuchać, co martwy bard ma im do przekazania.[…] Kaczmarski za życia mnie drażnił. Po śmierci wymiata.”
Piotr Kanikowski, 24legnica.pl

Art Cafe Modjeska, bilety 35 i 30 zł.

Makbet - Foto: WP(lca.pl)
MAKBET - William Szekspir, przekład: Stanisław Barańczak, reżyseria: Lech Raczak, scenografia: Bohdan Cieślak, kostiumy: Natalia Kołodziej, muzyka: Jacek Hałas, ruch sceniczny: Tomasz Dajewski, występują: Gabriela Fabian, Ewa Galusińska, Anita Poddębniak, Magda Skiba, Małgorzata Urbańska, Bartosz Bulanda, Rafał Cieluch, Bogdan Grzeszczak, Robert Gulaczyk, Maciej Rabski, Grzegorz Wojdon, Paweł Wolak oraz Maciej Kreska, Mariusz Sikorski, Nikos Triandafilidis, Patryk Wajs, inspicjent/sufler: Jolanta Naczyńska, (premiera: 11 lutego 2017 r.), spektakle 21 i 22 marca, sobota, niedziela, godzina 19.00.

„Wielkość Szekspira polega między innymi na tym, że daleko wykracza poza świat politycznych gier, który jest punktem wyjścia jego opowieści. W Makbecie nie tyle chcę się odnosić się do naszej polskiej współczesności, co odczuwam wyraźnie szaleństwo świata, całego świata, który gotów jest po raz kolejny wypadać z opisanej naukowo – przez fizyków, socjologów i teologów – orbity. Tu chodzi o los ludzkości, a nie władcy.”
Lech Raczak

„Klucz do swojego Makbeta reżyser wręcza widzom dopiero w finale, kiedy zamykająca sceniczny pejzaż brama odwraca się wokół własnej osi, odsłaniając to, co do tej pory było skrzętnie ukryte. Świat wywraca się na nice i pogrąża w chaosie. Tabu królobójstwa zostało złamane i będzie łamane w przyszłości, a świat będzie musiał sobie radzić bez czytelnych reguł. Makbet i jego żona zapłacą za to szaleństwem i śmiercią, ale prawdziwie tragiczną postacią okaże się Macduff (bardzo dobra rola Roberta Gulaczyka), którego przyszłe próby przywrócenia porządku będą skazane na niepowodzenie.
Magda Piekarska „Gazeta Wyborcza Wrocław”

Lech Raczak stworzył w Legnicy spektakl wybitny.
Leszek Pułka, Teatralny.pl

Scena Gadzickiego, bilety 35 i 30 zł.

Konkurs Recytatorski - Foto: WO(lca.pl)
65. OGÓLNOPOLSKI KONKURS RECYTATORSKI – ELIMINACJE MIEJSKIE - 21 marca, sobota, godz. 10.00

Pierwszy etap konkursu, który ma charakter otwarty: jest przeznaczony dla młodzieży ze szkół średnich, studentów, dorosłych i seniorów. Jak zawsze zmagania odbędą się w czterech turniejach: recytatorskim, „wywiedzionego ze słowa”, teatru jednego aktora i poezji śpiewanej.

W tym roku organizatorzy zwracają szczególną uwagę na laureatów Literackiej Nagrody Nobla. Obok Olgi Tokarczuk wspominają także innych polskich pisarzy uhonorowanych tym wyróżnieniem, pytając: „Za co powinniśmy kochać naszych Noblistów?”.

OKR odbywa się pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej i przy wsparciu finansowym Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest to konkurs wieloetapowy, którego finałem są zmagania na szczeblu ogólnopolskim. Jego laureatami było wielu znanych polskich aktorów, m.in. Janusz Gajos, Jan Englert, Magdalena Cielecka, Marek Kondrat, Michał Żebrowski. Z OKR narodziły się zarówno konkursy tematyczne, obejmujące określony krąg literacki lub zasięg czasowy, jak też nurt teatrów jednego aktora i poezji śpiewanej.

Pełny tekst regulaminu oraz karty zgłoszeń są dostępne na stronie http://www.tkt.art.pl. Przesłuchania są otwarte i bezpłatne dla publiczności, Art Cafe Modjeska, wstęp wolny.

Międzynarodowy Dzień Teatru - Dzień Otwarty, 27 marca, piątek, godzina 10.00.

27 marca przypada Międzynarodowy Dzień Teatru. Jest to coroczne święto wszystkich ludzi związanych ze sceną, zarówno profesjonalnie, jak i miłośniczo, a więc pracowników teatru i jego publiczności. Z tej okazji proponujemy wszystkim naszym widzom - tym dawnym, aktualnym i przyszłym - zwiedzenie pięknego gmachu naszego teatru, w którego murach barwna przeszłość łączy się z nie mniej intrygującą teraźniejszością. Zwiedzanie odbędzie się tego dnia sześciokrotnie, w godzinach:

Dzień Otwarty:

10:00-11:30
11:30-13:00
13:00-14:30
14:30-16:00
16:00-17:30
19.00-20.00
20:00 – część oficjalna, odczytanie orędzia

Zgłoszenia, osobiście lub telefonicznie 76 72 33 505, w kasie Teatru Modrzejewskiej

Twój Vincent - Foto: Arch. LCK
Wernisaż wystawy „Nasz Vincent” - 9 marca, poniedziałek, o godz. 18:00.

„Nasz Vincent” to wystawa 33 obrazów z filmu, w którym tytułową rolę zagrał aktor z legnickiego Teatru, Robert Gulaczyk. Wystawę będzie można obejrzeć w Hallu Starego Ratusza w dniach 2 – 29 marca. Wystawę oficjalnie otworzy Robert Gulaczyk, który opowie o pracy nad filmem. Spotkanie z Robertem Gulaczykiem poprowadzi Jarek Perduta Dyrektor Dolnośląskiego Centrum Filmowego.

Film z 65 tysięcy obrazów

„Twój Vincent” jest pierwszą na świecie pełnometrażową animacją malarską. Film złożony jest z około 65 000 obrazów malowanych farbą olejną na podobraziu. Prace trwały 7 lat, a przeszło 100 malarzy polskich i zagranicznych malowało techniką wiernie naśladującą twórczość van Gogha. Scenariusz został stworzony przez reżyserkę Dorotę Kobielę we współpracy z poetą i prozaikiem Jackiem Dehnelem. Fabułę stanowi życie i śmierć Vincenta van Gogha. Wyreżyserowali go wspólnie Dorota Kobiela i Hugh Welchman. Dorota Kobiela jest malarką i reżyserką, Hugh Welchman – brytyjskim producentem filmowym, którego animowany film „Piotruś i Wilk” zdobył w 2007 roku Oscara za najlepszy krótkometrażowy film animowany.

Malarska animacja „Twój Vincent” w krótkim czasie zdobyła rzesze fanów, przypadła do gustu krytykom i otrzymała szereg nagród i wyróżnień m.in. podczas Annecy Film Festival – Nagrodę Publiczności, podczas Shanghai International Film Festival uznano go za Najlepszy Film Animowany, a na European Film Awards za Najlepszą Europejską Animację. 23 stycznia 2018 roku ogłoszono nominacje do Oscara – „Twój Vincent” został nominowany w kategorii Najlepszy długometrażowy film animowany.

„Miasto Wrocław – Europejska Stolica Kultury 2016, razem z Odrą-Film i Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA, było koproducentem filmu „Loving Vincent”. Cieszymy się, że dzięki obrazom, które wypożyczamy, podtrzymywane jest zainteresowanie samym filmem, tak ważnym dla naszego miasta – mówi Dorota Ostrowska z Biura Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia. Podczas wystawy zostanie zaprezentowanych 33 obrazów.

Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama - sponsor działu


Artyści już dostali podwyżki wynagrodzenia czy jeszcze grają na scenie w oczekiwaniu na jakieś zmiany finansowe ?
[]
Pozostałe informacje
REKLAMA
REKLAMA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Gazeta LCA.pl

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 152

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 157

Warning: rsort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 159
 

Copyright - 2001- 2024 - Legnica - Grupa portali LCA.pl. Wszystkie prawa zastrzezone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Zasad korzstania z serwisu
Lca.pl napędzają profesjonalne serwery hostings.pl

T: 1,585s - V: A0.99 - C: 0 - D: 02.26.2024 10:27:40