25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Monodram „Curko Moja Ogłoś To - rytmizowany biuletyn z wystawy Marii Wnęk” z muzyką Alberta Pyśka i ludowymi przyśpiewkami to wzruszająca opowieść o polskiej malarce naiwnej (1922-2005), która mówiła o sobie, że jest Nikiforką, a obrazy przepełnione postaciami świętych i motywami religijnymi podpisywała często „Maria Wnęk, malarka słynna po całym śfiecie”. W malowanych na czym popadło obrazach ich autorka apelowała o opamiętanie się człowieka toczącego wojny, o przyzwoitość i moralność w codziennym życiu. Zdawała też relacje z niełatwej codzienności, która była jej udziałem – mieszaniny biedy, poczucia krzywdy, cierpienia i zagrożenia potęgowanego przez schizofrenię. Na oczach widzów szczera, nawet śmieszna, ale naturalna naiwność ludowej malarki konfrontowana jest z protekcjonalnym poczuciem wyższości odbiorców jej sztuki, którzy pod maską wielkomiejskiej kultury kryją pogardę dla dzieł odmieńców.
„Z podziwem patrzyłem na perfekcyjnie wymyślony, wyreżyserowany i zagrany spektakl. Na sprawność aktorki, która niczym kameleon zmienia skórę wcielając się w kolejno odgrywane postaci. Na lekkość z jaką śpiewa, tańczy, a przy pomocy kilku kolejno uruchamianych rekwizytów buduje na niemal pustej scenie widowisko odwołujące się do wyobraźni i wrażliwości. W efekcie na łatwość z jaką funduje publiczności emocjonalny rollercoaster” – pisałem po legnickiej premierze. Nie byłem w tym odosobniony:
§ Joanna Michalak, Regionfan.pl: To piękna historia o kobiecie, która umarła 13 lat temu dożywszy 83 lat. To jednak równocześnie smutna opowieść o ludziach żyjących tuż obok. Takich, którzy z powodów chorobowych, duchowych lub światopoglądowych pozostają na marginesie. Takich, dla których większość nie ma litości, nie mówiąc już o szacunku.
§ Piotr Kanikowski, 24legnica.pl: Teatr mógłby sprzedawać ten monodram równie dobrze jako seans z hipnotyzerem. Być może byłoby to nawet uczciwsze, zważywszy na to, co najdrobniejszy gest, grymas, uśmiech Magdaleny Drab robią z publicznością. Także ze względu na tę niesłychaną łatwość, z jaką aktorka przeskakuje od żartu do lirycznego wzruszenia, od śmiertelnej powagi do błazenady, od absolutnej euforii w (nie smutek) rozpacz bez dna. Każdy z tych stanów rozchodzi się po sali jak kręgi po wodzie. Rezonuje.
W dorocznej ankiecie miesięcznika Teatr na najciekawsze/najważniejsze dokonania na polskiej scenie teatralnej w sezonie 2017/2018 w kategorii „najlepsze przedstawienie offowe” redaktor naczelny Dialogu Jacek Sieradzki wskazał właśnie na monodram Magdy Drab. Ten sam krytyk w swoim autorskim „Subiektywnym spisie aktorów teatralnych” z podziwem pisał o przedstawieniu, że to „brawurowy „wernisaż”, a tak naprawdę dialog malarki-prymitywistki z urzędową cmokierką od malarstwa, zabawny, wzruszający, a przy tym niesłychanie bogaty formalnie, wpisany w zmienne rytmy towarzyszącej muzyki. Spektakl wygrał w cuglach The Best OFF, I Festiwal Teatru Niezależnego, a o laureatce, która, jak widać, sama zda się chodzącą niezależnością, usłyszymy jeszcze nie raz”.
Monodram Magdy Drab „Curko Moja Ogłoś To - rytmizowany biuletyn z wystawy Marii Wnęk” na Scenie na Strychu Teatru Modrzejewskiej w Legnicy 1 i 2 grudnia o godz. 19.00. Bilet 25 zł. Rezerwacja: tel. 76 72 33 505 lub bilety@teatr.legnica.pl. Bilet można także kupić w Internecie.