25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Z założenia Sweet in art miał być pewnego rodzaju odskocznią od otaczających nas ze wszech stron problemów: społecznych, politycznych, socjalnych, związanych z globalizacją, postępującym konsumpcjonizmem, nietolerancją czy degradacją wartości ogólnoludzkich, które - tak jak w życiu - wszechobecne są też w sztuce.
Ponieważ przyjemności również są istotną częścią naszego życia i znakomicie opisują naturę ludzką, zaproszeni do projektu twórcy tym razem poproszeni zostali o artystyczną wypowiedź na temat tego, co w ich życiu, procesie twórczym i jego efekcie jest „słodkie”. Słodkie - a więc, idąc za definicją Słownika Języka Polskiego PWN pod red. prof. Szymczaka - miłe, przyjemne, łagodne. Ale też: słodkie - odurzające, ckliwe, czy mdławe.
Zaprezentowane na wystawie prace powstały w różnych mediach: od malarstwa, obiektów po instalacje i wideoart. I w różny sposób do tematu przewodniego podchodzą. W większości barwne, przyciągające wzrok, kuszące, a nawet „apetyczne”, po głębszej analizie przestają być źródłem jedynie przyjemnych doznań. Przywołują ambiwalentne skojarzenia, rodzą refleksje, stają się ironicznym bądź satyrycznym komentarzem pewnych postaw, zachowań, czy modeli życia.
,Wyroby własne" Bartka Jarmolińskiego to cykl małych form malarskich przedstawiających sprzedawane w cukierniach smakołyki – po ich wyeksponowaniu na przybitych do ścian półkach, jak w typowym sklepie - stają się analizą postawy artysty, który odrzuca niezależność twórczą na rzecz działalności komercyjnej, popkulturowej, starającej się zaspokoić gusta szerokiej rzeszy odbiorców. Podobne zagadnienie porusza w swej instalacji ,,Przedmioty konsumpcyjne" Ewa Stroes, która swe obrazy umieściła w lodówce.
Ściśle związanego z wszechogarniającą konsumpcją i komercjalizacją tematu odgórnych, narzucanych przez grupę kreatorów mody, stylistów i trendseterów,
Dotykając w swych obrazach tematu zabawy, zbliżenia i seksualności Agnieszka Borkowska porusza jednocześnie zagadnienie schematyzacji zachowań i samotności, będącej - o ironio! - plagą naszej przeludnionej, owładniętej galopującą globalizacją planety. Podobnie rzecz ma się z przeznaczonym dla singielek „Męskim ramieniem" Iwony Demko - ta różowa poduszka, cudownie miękka i ze szczegółami odwzorowująca część torsu i męskie ramię tworzy znakomitą iluzję bliskości.
O aspekcie przyjemności z rodzaju tych duchowych, wynikających z uporządkowania myśli, wartości, zasad - traktują prace Dariusza Fodczuka. Portretując osoby ze świata filozofii, literatury, polityki, które ze względu na swą działalność, poglądy, przekonania są dla niego ważne, dokonał swoistej, artystycznej kodyfikacji swojego systemu wartości.
Na tle instalacja Marzeny Turek - Gaś jawi się jako czysta, pozbawiona obciążeń ideologicznych praca o przyjemności tworzenia dzieł sztuki i umiejętności czerpania radości z życia, jakim by ono nie było.