25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
A na wystawie podziwiać możemy rysunki Joanny Concejo do „Zagubionej duszy” Olgi Tokarczuk, książki która otrzymała wyróżnienie na Targach Książki dla Dzieci w Bolonii. Polską Noblistkę artystka poznała … na kolacji.
- To się chyba szykowało za zasłonami życia, i któregoś dnia spotkałyśmy się. Byłyśmy zaproszone a tą samą imprezę kulturalną. Spotkałyśmy się tam. Podeszłam do niej jako fanka, powiedzieć że wszystko co przeczytałam bardzo mi się podobało. Przedstawiłam się, a Olga powiedziała „ja wiek kto Ty jesteś”. Porozmawiałyśmy i Olga powiedziała „to może ja Ci coś napiszę” i to się zdarzyło – opowiada Joanna Concejo. - Pracowało mi się z nią doskonale. Dała mi zupełnie wolną rękę, miała zaufanie do tego co robię. To był dla mnie niesamowity komfort.
Każdy kto wystawę zobaczy, zrozumie dlaczego Olga Tokarczuk zwróciła uwagę na twórczość Joanny Concejo. Artystka, która jak mówi o sobie, wychowała się na małej wsi na pomorzu, gdzie wszystko trzeba było zrobić rękoma, właśnie pracę rąk uważa za najważniejszą. Tworzy ołówkiem i kredkami, na zwykłym kratkowanym papierze. Nie uznaje retuszu, grafiki komputerowej ani żadnych nowinek.
- Po prostu nie umiem pracować z komputerem. Nie wiem z czego to się wzięło. Próbowałam, tylko że to tak długo trwa. Zawsze miałam wrażenie, że ręką zrobię to szybciej. Właściwie mam zaufanie chyba tylko do swoich rąk, ale swoje źródło ma to w wychowaniu przez moją babcię i mamę, bardzo rękodzielniczym. Tam gdzie mieszkałam, wszystko robiło się rękoma, począwszy od jedzenia, skończywszy na ubraniach – wyjaśnia Joanna Concejo.
Joanna Concejo urodziła się w Polsce, za mąż wyszła za Hiszpana, mieszka we Francji niedaleko Paryża, pracuje między innymi we Włoszech. Jej życie potoczyło się takimi torami, o których jak mówi, w młodości nawet nie myślała. Sztuki uczy i sztukę tworzy. Jest autorką ilustracji do osiemnastu książek, sześć z nich znalazło się na polskim rynku wydawniczym. Kolejne czekają na jej niezwykłą oprawę.
Mały wycinek twórczości artystki, można zobaczyć w Galerii Satyrykon. O tym, że warto tam zajrzeć nie ulega wątpliwości. Nieczęsto można mieć okazję zobaczyć prace ilustratorki książek Noblistki. Wystawa dostępna będzie w Galerii Satyrykon do 29 lutego, wstęp na nią jest bezpłatny.