25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Wielokrotnie legnicki teatr realizował spektakle, w których na scenie, pośród aktorów, pojawiali się muzycy grający na żywo, czasami w tle, ale bywało, że wkomponowani w fabułę i uczestniczący w akcji dramatów. W godzinnym widowisku „Spójrz na nią – pieśniodramat u Modrzejewskiej” doszło do odwrócenia ról. Tu pierwsze skrzypce grała muzyka, poetyckie piosenki do słów Anny Podczaszy oraz członkinie zespołu HuRaban: Hanna Włodarczyk (gitary), Fabiana Raban (kontrabas, ale nie tylko) oraz Monika Zapaśnik (bębny, wokal).
W tym poetyckim widowisku aktorom przypadła rola ilustracyjna, jaką często oglądamy w muzycznych teledyskach. W tym przypadku w teledyskach granych na żywo, w których troje legnickich aktorów tworzy tło i teatralną oprawę całości. Co nie oznacza, że są wyłącznie żywą scenografią tego teatralizowanego koncertu. Przeciwnie. Śpiewający aktorski tercet Joanna Gonschorek, Magda Skiba i Albert Pyśk aktywnie uczestniczy nie tylko w tworzeniu scenicznych kontekstów, ale i fonosfery całego przedstawienia. M.in. poprzez efektowne dobywanie dźwięków przelewanej wody, czy rytmów wybijanych szklankami na kuchennym stole.
Gdzie jest studnia z dobrą wodą? Gdzie jest stół na nim wbród? Gdzie jest drzewo, które daje w skwarny dzień zbawienny chłód?
Całość to metaforyczna, pozbawiona fabuły i rozpisana na dramatyzowane miniatury, wyśpiewana opowieść o zderzeniu marzeń i codzienności, o poszukiwaniu dobra, sensu i miłości oraz związanych z tym rozczarowaniach. O cenie, jaką płacimy za podejmowane decyzje, albo ich brak. O tym jak się podnosimy i upadamy, a czasami najzwyczajniej rezygnujemy i grzęźniemy. Nieprzypadkowo rzecz dzieje się w kuchni, owym centrum mikrokosmosu jakim są dom i rodzina. To bardzo kobieca, można rzec matczyna i pełna melancholii, perspektywa opisu realnego świata.
Muzyka buduje szkielet tej opowieści, w której jest na przemian lirycznie, dramatycznie, czasami komicznie. Muzyka równie różnorodna, jak wywoływane przez nią emocje. Od polskiej muzyki ludowej, przez country, funky, rap, gospel, po muzykę świata i ostre rockowe brzmienia (fantastyczna solówka gitarowa Hanny Włodarczyk). Wesołość budzi niemal plastikowy pastisz musicalu. Przewodniczką po tym wyśpiewanym świecie i centralną jego postacią jest wokalistka HuRabanu Monika Zapaśnik. To bardzo udany, aktorski debiut na scenie teatralnej, w którym jest królową, wiedźmą i duchem w jednym. Zaczyna i kończy widowisko spięte klamrą, która podpowiada, że i koniec może być początkiem.
Co się wyśpiewa, co się wygada – słuchajcie, ludziska! Ile zostanie, ile przepadnie ze świata cyrkowiska?
Zabawny, zaskakujący, ale efektowny był pomysł na kostiumy, w którym przez znaczącą cześć widowiska, oglądamy wykonawców. Imitował on kompletną nagość występujących, z wyrazistym eksponowaniem tzw. drugorzędnych cech płciowych postaci spektaklu. Czyżby twórcy przedstawienia chcieli nam powiedzieć, że tylko nadzy, w świecie bez ubrań i przedmiotów, jesteśmy prawdziwie sobą? Że prawda, jak paranoja, jest goła?
Teatr Modrzejewskiej w Legnicy. Scena na Nowym Świecie. „Spójrz na nią – pieśniodramat u Modrzejewskiej” na podstawie wierszy Anny Podczaszy. Scenariusz i muzyka: Hanna Włodarczyk, reżyseria: Małgorzata Kazińska, scenografia: Melania Muras. Premiera 13 września 2019 r.
Powiedzieli po premierze:
Anna Podczaszy, poetka, autorka wierszy: - Poeta Andrzej Sosnowski powiedział kiedyś, że „wiersz wychodzi z domu i nigdy nie wraca”. I właśnie to wydarzyło mi się dzisiaj. Moje wiersze nabrały nowych znaczeń. Dziękuję Hani, bo nikt nie czyta moich wierszy tak dokładnie, jak ona. Nawet ja…
Hanna Włodarczyk, gitarzystka, autorka muzyki i scenariusza: - Darem Jacka Głomba jest intuicja, przeczucie, bo to był jego pomysł. Związek HuRabanu z Anią Podczaszy jest wyjątkowy i udany, bo najwyraźniej pasujemy do siebie.
Małgorzata Kazińska, reżyserka: - To był bardzo trudny projekt, ale się w nim odnaleźliśmy. Praca z drużyną Modrzejewskiej była fascynująca. Każdy dokładał cegiełkę, bez której to wszystko by runęło.