25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Ptaki pojawiają się w tej alegorycznej opowieści nieprzypadkowo. Od starożytności są symbolem świętości i duszy ludzkiej, która po śmierci ulatuje z ciała (dlatego anioły przedstawiano jako uskrzydlone postacie). W wielu kulturach uważane były za pośredników, tak fizycznych jak i duchowych, między światem ludzi a niebiosami. Dzięki swojej różnorodności symbolizowały najróżniejsze z ludzkich cech i zachowań.
- Ptasia wyprawa to metaforyczny obraz ludzkiego życia, od początku do końca. Dotkniemy tajemnicy narodzin i śmierci, przywołamy mądrość starych mitów, wejdziemy w metafizyczny świat dociekania prawdy o życiu. I chociaż przesłanie tej opowieści jest uniwersalne, to w oczywisty sposób znaczymy go swoim środkowoeuropejskim doświadczeniem. Tekst daje nadzieję, że życie - choć pełne lęków, cierpienia i doświadczeń - ma sens, choć niełatwo to pojąć w obliczu nieuchronności śmierci – objaśnia słowacki reżyser spektaklu Ondrej Spišák.
Tekst to baśniowa adaptacja staroperskiego poematu, której 36 lat temu dokonali Peter Brook, brytyjska legenda współczesnego teatru światowego, oraz trzykrotnie nominowany do filmowego Oscara francuski scenarzysta Jean-Claude Carrière. Klimat legnickiej inscenizacji, zespołowej kreacji aktorskiej z elementami tańca i pantomimy, silnie naznaczony jest muzyką, w tym aktorskimi wokalizami i wykonywanymi na żywo partiami granymi na unikatowych instrumentach. Takich jak odtworzony na potrzeby przedstawienia turecki yaybahar, misa tybetańska, wydające dźwięki rurki z PCV. Na scenie obecna jest także dwójka instrumentalistów (wiolonczela i flet). Widzom przyzwyczajonym do realistycznych, często balladowych legnickich potyczek scenicznych z historią i współczesnością, zafundowano tym razem wycieczkę w świat pełen metafor i symboli rzucając przy tym wyzwanie ich wiedzy, doświadczeniu, wrażliwości i wyobraźni.
Widzieli, ocenili, napisali:
Joanna Michalak, Puls Regionu: Czegoś podobnego legnicka publiczność dawno nie widziała. Tutaj wszystko równoprawnie ze sobą współgra. Żaden z elementów nie pozostaje w cieniu drugiego. Nie ma tła, drugoplanowych sytuacji. Role muzyki, scenografii i ruchu scenicznego są równie ważne, co reżysera i aktorów. Wszystko łączy się w nierozerwalną całość. Stąd tak silne reakcje widzów – po niektórych policzkach płynęły wręcz łzy wzruszenia.
Magda Piekarska, Gazeta Wyborcza: Prostota w połączeniu z precyzją gry zespołowej daje ujmujące wrażenie - w pamięci zostaje miłosna akrobatyka w wykonaniu Pawła Palcata i Katarzyny Dworak czy ptasie homoseksualne stadło tworzone przez Pawła Wolaka i Alberta Pyśka. Jednocześnie zamierzona skromność scenografii i umiar w operowaniu środkami aktorskimi wydobywa z baśniowej narracji moc metafory, pozwalającej na interpretację tej opowieści na wielu poziomach.
Spektakle na dużej Scenie Gadzickiego w sobotę i niedzielę 14 I 15 marca o godz. 19.00. Bilet 28 zł (ulgowy 17 zł). Przedpołudniowe przedstawienia o godz. 11.00 w środę, czwartek i piątek (11-13 marca).